Saturday, September 28, 2013

MANFAAT KECANTIKAN KULIT DENGAN VITAMIN B KOMPLEKS


Manfaat Kecantikan Kulit Dengan Vitamin B Kompleks 

Vitamin B bekerja bersama-sama untuk mengekalkan badan dari dalam ke luar. B-Complex termasuk B1 (Thiamine), B2 (Riboflavin), B3 (Niacin), B5 (Pantothenic Acid), B6 (Pyridoxine) dan B12 (Cyanocobalamin). Mereka perlu diambil bersama-sama dan bukannya satu-satu pada satu masa. Selain kulit yang sihat, B-Kompleks juga membantu sistem saraf yang sihat, peredaran darah yang baik dan pengurangan tekanan.

1. Biotin

Biotin adalah perlu bagi delegasi semua Vitamin B. Ia membantu dalam memberi kulit yang sihat. Ia boleh didapati dalam bijirin, ikan air masin dan daging organ.

2. Vitamin B1

Vitamin B1 (Thiamine) didapati terutamanya dalam daging organ, oatmeal, kuning telur, kismis, dan kacang. B Vitamin ini bertanggungjawab untuk edaran darah dan memberikan kulit cahaya yang sihat.

3. Vitamin B2
Vitamin B2 (Riboflavin) boleh didapati dalam produk tenusu dan ia mengekalkan keseimbangan kulit. Tahap kekurangan B2 dikesan di bibir kering dengan retak di sudut bibir.

4. Vitamin B3

Vitamin B3 (Niacin) memberikan oksigen kepada kulit, tetapi jika mengambil B3 sahaja boleh menyebabkan kemerahan kulit.  Melainkan doktor mengesyorkan pengambilan suplemen Vitamin B3, cukupkan bekalan vitamin ini ke dalam diet harian melalui makanan seperti brokoli, lobak merah dan tomato.

5. Vitamin B5

Vitamin B5 (Asid Pantothenic) dikenali sebagai pelega tekanan bagi Vitamin B dan kekurangannya boleh membawa kepada dermatitis ruam gatal yang menjengkelkan. Beberapa sumber Vitamin B5 adalah sayur-sayuran hijau gelap dan kacang.

6. Vitamin B6

Vitamin B6 (Pyridoxine) mengawal selia keseimbangan kalium badan dan sodium dan ini mencegah kulit daripada muncul bengkak. Daging tanpa lemak adalah sumber terbaik untuk mendapatkan Vitamin B6 dan kekurangan Vitamin B6 menghasilkan kekurangan dalam pengeluaran sel darah merah.

7. Vitamin B12

Vitamin B12 (Cyanocobalamin) mengawal pembentukan sel dan jangka hayat sel. Ia memberikan kulit warna yang sihat dan ditemui dalam makanan laut, daging organ dan makanan tenusu.


Order B-Complex Shaklee sekarang. Klik Sini.  

Anda boleh menjadi Ahli dan Jimat sehingga 30%.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...