Saturday, September 28, 2013

7 SEBAB UTAMA ANDA PERLU VITAMIN B KOMPLEKS



7 Sebab Utama Anda Perlu Vitamin B Kompleks

Vitamin B Kompleks terdiri daripada Vitamin B penting – iaitu, Vitamin B1 , Vitamin B2, Vitamin B3 , Vitamin B5 , Vitamin B6 , Vitamin B9 , Vitamin B12 ditambah vitamin Biotin, Choline dan Inositol . Vitamin B Kompleks diperlukan untuk berfungsi dengan baik dalam hampir setiap proses di dalam badan.

Berikut adalah 5 sebab-sebab utama kita perlu mendapatkan banyak vitamin B Complex dalam diet.

1. Pengeluaran Tenaga

Vitamin B1 diperlukan untuk membantu menukarkan karbohidrat yang kita makan menjadi glukosa. Vitamin B berikut adalah diperlukan pada tahap selular untuk menukar gula kepada tenaga - Vitamin B2 , Vitamin B3 , Vitamin B5 , Vitamin B6 dan Biotin . Kekurangan Vitamin B dalam mana-mana vitamin ini boleh membawa kepada penurunan pengeluaran tenaga, kelesuan dan keletihan.

2. Kulit , Rambut dan Kuku yang sihat

Kompleks Vitamin B adalah penting untuk sintesis RNA dan DNA dan pembiakan sel yang betul. Oleh kerana kulit, rambut dan Kuku kita  sentiasa berkembang dan memperbaharui diri,  kita memerlukan vitamin B berikut untuk memastikan kesihatan yang baik bagi struktur kulit, rambut da kuku ini - Vitamin B1 , Vitamin B2 , Vitamin B3 , Vitamin B5 , Vitamin B9 , Vitamin B12, Biotin dan Choline . Kekurangan mana-mana Vitamin B boleh menyebabkan kulit kering dan kelabu, dermatitis, kedut, jerawat, ruam , rambut jatuh dan lemah , kuku pecah.

3. Penghadaman baik

Kompleks Vitamin B adalah penting untuk pencernaan yang betul , pengeluaran HCl ( Asid hidroklorik ) dan membantu dalam pencernaan lemak, protein dan karbohidrat. Yang terutama penting untuk pencernaan yang baik adalah Vitamin B1 , Vitamin B2 , Vitamin B3 dan vitamin B6. Kekurangan dalam mana-mana Vitamin B boleh menyebabkan penghadaman terjejas dan kekurangan nutrien yang penting

4. Sistem saraf yang sihat

Kompleks Vitamin B adalah penting untuk fungsi sihat sistem saraf. Vitamin B5 diperlukan untuk berfungsi dengan betul kelenjar adrenal dan pengeluaran beberapa hormon dan saraf yang mengawal selia bahan. Vitamin B1 , Vitamin B6 dan Vitamin B12 adalah penting untuk pengawalan dan berfungsi dengan betul sistem saraf keseluruhan termasuk fungsi otak. Vitamin B9 adalah penting untuk mencegah kecacatan tiub neural kepada janin semasa mengandung. Kekurangan dalam mana-mana Vitamin Vitamin B Kompleks boleh membawa kepada rasa tertekan, cemas dan tertekan.

5. Sinergi

Vitamin B bekerja rapat dengan satu sama lain.  Jika ada kekurangan dalam mana-mana Vitamin B, ini boleh menyebabkan kelemahan fungsi satu atau semua Vitamin B lain walaupun terdapat bekalan yang cukup . Oleh itu, anda disarankan untuk sentiasa mengambil Vitamin B Kompleks dan kemudian top-up dengan mana-mana Vitamin B individu, jika diperlukan.

6. Kesihatan Otak

Vitamin B kompleks membantu fungsi otak yang betul. Vitamin B kompleks menajamkan tumpuan dan menghalang kecenderungan minda ke arah gangguan. Memori juga boleh diperbaiki dengan vitamin, kerana mereka membantu meleraikan kekeliruan dan kekusutan.  Selain itu, keseimbangan boleh diperbaiki dengan vitamin B kompleks, melalui keupayaan mereka untuk melindungi dan memupuk serebellum (otak kecil).

7. Penyembuhan

Vitamin B kompleks boleh membantu menyembuhkan luka. Vitamin ini boleh menyembuhkan luka dari dalam dan membantu melawan jangkitan dalam luka atau darah.


Nota:

B Vitamin adalah larut air yang bermaksud apa-apa yang berlebihan akan dikeluarkan melalui air kencing. Ini juga bermakna bahawa Vitamin B perlu diambil setiap hari, kerana hanya Vitamin B12 yang boleh disimpan di dalam badan. Mengambil dos tinggi Vitamin B Complex ( 50mg - 100mg ) setiap hari akan menukarkan air kencing kepada kuning terang, tetapi ini adalah selamat dan normal, jadi jangan bimbang.


Order B-Complex Shaklee sekarang. Klik Sini.  

Anda boleh menjadi Ahli dan Jimat sehingga 30%.
Klik Sini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...