Wednesday, September 11, 2013

SHAKLEE ADVANCED JOINT HEALTH COMPLEX


Advanced Joint Health Complex* FAQs Frequently Asked questions

Q. Apa itu advanced Joint Health Complex*?                                                          
A.  Advanced Joint Health Complex adalah formula proprietari yang bercirikan kombinasi bahan – bahan yang sangat berkesan, dan terbukti secara klinikal, untuk meningkatkan pergerakan dan fleksibiiliti, dan membaiki fungsi sendi – sendi.  Advanced Joint Health Complex ini diperbuat daripada bahan – bahan bertindak pantas yang memberi kesan secepat 5 hari untuk membaiki keselesaan sendi – sendi. †*
Q. Siapa yang mungkin mendapat manfaat daripada pengambilan advanced Joint Health Complex* ini?
A. Lelaki dan perempuan dewasa yang mengalami kesukaran dalam keselesaan sendi dan ingin mengambil produk semulajadi.   Orang – orang muda yang mengalami isu sendi kerana penggunaan sendi yang berat juga boleh mendapat manfaatnya.
Q. Apa itu glucosamine?
A. Glucosamine ialah asid amino dan ia merupakan blok pembina utama (key building block) bagi glycosaminoglycans (proteoglycans) yang lebih besar.   Molekul yang besar ini digunakan untuk membuat rawan dan cecair pelincir untuk sendi –sendi.  Bahan yang mengandungi glucosamine ini juga terdapat pada tendon dan ligamen.  Glusosamine membantu meningkatkan fungsi kusyen bagi sendi –sendi dan membantu memelihara kesihatan tulang rawan untuk jangka masa panjang.
Q. Apa itu boswellia?
A. Boswellia, atau ‘Indian frankincense”, adalah resim gam daripada pokok Boswellia serrate.  Komponen principal dalam frankincense ini dianggap asid boswellic yang didapati boleh meningkatkan keselesaan sendi.
Q. Apa yang membuatkan ekstrak boswellia dalam advanced Joint Health Complex *ini istimewa?
A. Ekstrak boswellia yang digunakan dalam advanced Joint Health Complex* ini, bukan sahaja mengandungi konsentrasi tinggi asid boswellia AKBA, tetapi juga mengandungi juzuk resin boswellia yang lain, yang mana ini secara sinergi memberikan bioaktiviti yang lebih baik berbanding dengan AKBA sahaja.  Tambahan pula, ekstrak boswellia jenis ini telah terbukti lebih baik dalam meningkatkan keselesaan sendi daripada ekstrak AKBA yang berkadar tinggi.
Q. Siapa yang TIDAK patut mengambil advanced Joint Health Complex*?
A. Advanced Joint Health Complex* ini bukan untuk wanita yang hamil atau menyusukan bayi, atau kanak – kanak di bawah 12 tahun.  Sekiranya anda mengambil preskripsi ubat, berunding dengan doktor anda terlebih dahulu.
Q. Bila waktu untuk saya mengambil AJHC ini dan berapa banyak yang seharusnya diambil?
A. Untuk kesan terbaik, ambil produk seperti dicadangkan: 2 kaplet sehari dengan makanan.


Berkesan Secepat Lima Hari Untuk Meningkatkan Keselesaan Sendi†

Q. Kenapa produk ini bebas daripada kondroitin?
A. Shaklee advanced Joint Health Complex* tidak mengandungi kondroitin sulfat kerana ia tidak mudah diserap ke dalam badan sekiranya diambil secara oral.  Kajian terbaru menunjukkan kondroitin sulfat juga akan memberikan kesan negatif terhadap penyerapan glucosamine, yang biasanya mudah diserap.
Q. Kenapa produk ini mengandungi vitamin C?
A. Shaklee advanced Joint Health Complex*  memberikan 100% Daily Value vitamin C kerana ini adalah diperlukan untuk sintesis kolagen.   Kolagen adalah komponen dalam rawan sendi serta dalam banyak lagi tisu penghubung didalam tubuh.
Q. Kenapa produk advanced Joint Health Complex*  ini mengandungi trace minerals zink, tembaga (copper) dan manganese?
A. Shaklee advanced Joint Health Complex*  memberikan 10% Daily Value  bagi trace minerals zink, tembaga dan manganese yang merupakan kofactor bagi enzim yang membina collagen dan glycosaminoglycans *
Q. Adakah advanced Joint Health Complex*  bebas daripada bahan kerang (shellfish free)?
A. Ya, advanced Joint Health Complex* adalah bebas daripada bahan kerang (shellfish free)
Q. Adakah advanced Joint Health Complex* vegetarian?
A. Ya, advanced Joint Health Complex* adalah vegetarian.
Q. Adakah advanced Joint Health Complex* vegetarian bebas gluten?
A. Ya, advanced Joint Health Complex* adalah bebas gluten

*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
†The specific form of boswellia extract used in advanced Joint Health Complex* has been shown in a clinical study to improve joint comfort in as few as five days.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...