Tuesday, September 17, 2013

SET KESIHATAN PEREDARAN DARAH


Mengenai Jantung Dan Sistem Peredaran

Sistem peredaran darah terdiri daripada jantung dan saluran darah, termasuk arteri, urat dan kapilari. Badan kita sebenarnya mempunyai dua sistem peredaran:

  • Peredaran pulmonari adalah gelung pendek dari jantung ke paru-paru dan kembali lagi, dan 
  • Peredaran sistemik (sistem yang biasanya kita ketahui  sebagai sistem peredaran darah) menghantar darah dari jantung ke seluruh bahagian badan dan kembali lagi.

Jantung adalah organ yang utama dalam sistem peredaran darah. Berupa pam yang mempunyai lubang dan berotot, fungsi utama jantung adalah untuk menggerakkan darah ke seluruh badan. Ia biasanya berdegup 60-100 kali seminit, tetapi boleh berdegup lebih cepat apabila diperlukan. Ia berdegup kira-kira 100,000 kali sehari, lebih daripada 30 juta kali setahun dan kira-kira 2.5 bilion kali dalam seumur hidup bagi jangka hayat 70 tahun.

Jantung mendapat mesej daripada badan yang memberitahu sebanyak mana darah diperlukan, bergantung kepada keperluan individu. Apabila kita tidur, ia mengepam secukupnya untuk memberikan jumlah oksigen lebih rendah, sesuai dengan badan ketika berehat. Apabila kita membuat latihan jasmani atau dalam keadaan takut, jantung mengepam lebih cepat untuk meningkatkan penghantaran oksigen.

SET KESIHATAN PEREDARAN DARAH



Dengan penerangan ringkas ini, kita dapati organ jantung mempunyai tugas yang kritikal dan berat.  Oleh itu, jantung perlulah sentiasa dalam keadaan optimum demi menjaga kesihatan seluruh badan.

Set kesihatan peredaran darah ini dapat membantu untuk mendapat jantung dan peredaran darah yang sihat.  Set ini terdiri daripada ESP, Vita E, Lecithin, Alfalfa Complex, Omegaguard dan Garlic.

Hubungi hotline kami untuk info lanjut dan Konsultasi PERCUMA.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...